Kleuterdans :

Op een speelse en bewegende manier worden de allerkleinsten in contact gebracht met muziek, ritme, expressie en dans. Om ritmiek en basispassen onder de knie te krijgen, zullen er steeds nieuwe choreografieën aangeleerd worden. Dit in combinatie met dansante spelvormen en doe-dansen.

  

Prédans :

Om later een gerichte keuze te kunnen maken, krijgen de kinderen een divers aanbod aan dans- en muziekstijlen. Ze bouwen een basis op om door te vloeien naar andere dansstijlen. De helft van de les wordt besteed aan de nodige techniek, om ze daarna te verwerken in een choreografie.

  

Modern / Klassiek :

Met klassiek als basis is modern een zeer verrijkte dansstijl. Men krijgt de ‘vrijheid’ van de natuurlijke bewegingen van het menselijk lichaam in combinatie met de juiste techniek. De nadruk ligt in deze les vooral op vloeiende bewegingen die emoties weergeven. Met modern kan men erg ‘out of the box’ denken, wat leidt tot verschillende bewegingsmogelijkheden: vloerwerk, sprongen, draaien, expressie, improvisatie…

 

 Hip-hop : 

Bij hip-hop is er een mindere houvast aan een specifieke techniek. Er wordt vooral de nadruk gelegd op ritme en explosiviteit. Tijdens de lessen komen er verschillende aspecten van hip-hop aan bod. We halen de stoere, groovy… kanten in de dansers naar boven op de bijhorende popmuziek.

 

Freestyle : 

Haal jij graag het ‘showbeest’ in je naar boven? Hou je van snelle en strakke bewegingen op hedendaagse muziek met een duidelijke beat? Dan is deze up-tempo dansstijl ongetwijfeld iets voor jou. In de les wordt er zowel gewerkt aan sprongen, draaien, lenigheid, expressie en energieke choreografieën.

  

 

Aerobics, pilates :

In deze les staat spierversteviging centraal. Aan de hand van vloeroefeningen wordt er aandacht besteed aan de versteviging van de buikspieren, bilspieren, rugspieren… Deze vloeroefeningen kunnen tijdens de lessenreeks afgewisseld worden met basic-aerobics.

 

Jumping Fitness volwassenen :

Jumping is DE workout voor een effectieve calorieverbranding. Tijdens een les zijn er meer dan 400 spieren aan het werk, veel meer dan elke andere duursport! Door de speciaal ontwikkelde trampolines ontlast het bovendien de gewrichten en spieren. Door middel van dynamische oefeningen verbeteren we het uithoudingsvermogen, verstevigen we het lichaam en helpen we rugproblemen te voorkomen. Jumping is dus goed voor heel je lichaam! Jumping Fitness is een intensieve training op energieke muziek. Door middel van eenvoudige sprongen is het geschikt voor iedereen. Techniek van de sprongen is gemakkelijk te leren. De intensiteit van elke sprong kies je zelf zodat iedereen met een goed gevoel naar huis gaat. Gewicht, leeftijd of trainingsniveau zijn niet relevant. Fun staat centraal! Tijdens Jumping komen endorfines vrij. Stress en slechte humeuren maken plaats voor een gelukzalig gevoel zowel individueel als de teamgeest.

Bij de lessen Jumping Fitness Kids/Junioren worden energieke spelvormen afgewisseld met uitdagende choreografieën. Plezier staat centraal!

!Jumping Fitness is niet geschikt voor zwangere vrouwen!

 

Fitmixx : 

Fitmixx is een full body workout. We trainen de grote spiergroepen zoals onze benen, billen en buik in combinatie met cardio. Tijdens de les maken we gebruik van ons eigen lichaamsgewicht. Zowel dynamische als statische oefeningen komen aan bod met als doel het verstevigen van ons lichaam. Wanneer we zowel dynamische als statische krachtoefeningen uitvoeren tijdens één training, wordt onze spiergroep optimaal gestimuleerd en getraind. Het cardio gedeelte kan variëren van step aerobics, tabata, zumba… Fitmixx is een kracht-uithoudingstraining op energieke muziek. Tijdens de les worden er verschillende niveaus van oefeningen aangeboden, je kiest zelf de intensiteit en moeilijkheidsgraad. Gewicht, leeftijd of trainingsniveau zijn niet relevant. Persoonlijke succeservaringen en plezier staan centraal.